Leyendo...
Estás aquí:  Portada  >  Comarcas  >  Artículo Actual

Viana y Vilariño de Conso organizan la II Mascarada Ibérica

Por   /  08/01/2016 

    Imprimir       Email
  • Los organizadores reivindican  mayor protagonismo  para todas las máscaras de Viana, Ourense y Galicia
Foto: Yury López Abad

Foto: Yury López Abad

Viana y Vilariño de Conso celebrarán  los días 16 (Viana) y 17 de enero (Vilariño) la II Mascarada Ibérica en la que participarán 19 máscaras o figuras típicas del Entroido de distintos rincones de las provincias de Ourense y Lugo,  las comunidades de Castilla y León, Cantabria y Asturias, además de Portugal.

Así, estarán presentes la Asociación Xuntos polo Fulión (Vilariño de Conso), Troteiros de Bande, Fulións Rurais de Viana de O Bolo, Fulión de Buxán (O Bolo), Vellarón de Riós, Fulión As Carrelas de Viana, Fulión “A Mourela para acá” de Manzaneda, Fulión  Alternativo Viana, Fulión Casco Vello de Viana, Peliqueiros e Parrafón de Campobecerros (Castrelo do Val), Fulión de Mormentelos (Vilariño de Conso).  También acudirá Entroido Ribeirao de  Santiago de Arriba (Chantada-Lugo).

En esta peculiar “mascarada”  tendrán a su vez representación Los Jurrus  (de Alija de Infantado, León), Talanqueira y Visparra (San Martín de Castañeda de Zamora), Visparra e Talanqueira (Vigo de Sanabria Zamora) Antruido Pare (de Piasca, de  Cantabria) y Los Sidros Valdesoto (Asturias).

Desde el país vecino luso se desplazarán Caretos de Parada  y Caretos de Lazarin.  

El 16 de enero, la cita será a partir de las 17,00 horas y, al día siguiente, a las 12 horas.  La “mascarada” está organizada por la Comisión do Entroido 2016 de Viana de O Bolo, la Asociación Xuntos por O Folión de Vilariño de Conso, la Asociación de Mulleres Rurais de Viana de O Bolo y la Sociedade Antropolóxica Galega (Saga). Colaboran los  Concellos de Viana de O Bolo y de Vilariño de Conso, respectivamente.

Jorge Minas Domínguez,  coordinador de la “mascarada”, señala que el objetivo de la misma es realizar un intercambio cultural entre diversas zonas donde son típicas del Entroido, pero sobre todo dar a conocer la gran diversidad de máscaras que existen y también reivindicar su lugar: “facer forza para impulsalas e potencialas”, dice.

Y es que, año tras año, lamenta, el protagonismo en los medios se lo llevan las máscaras del “triángulo mágico” (Verín-Xinzo-Laza) “deixando  a un lado que Viana e Vilariño de Conso e moitas outras localidades da provincia de Ourense teñen as súas mascaradas, que non son mellores nin peores cas de Xinzo, Verín e Laza, pero que deben considerarse  do mesmo xeito. De aí que nesta segunda edición da Mascarada Ibérica queremos tamén reivindicar protagonismo e forza para as máscaras que temos en toda a provincia de Ourense”, esgrime Jorge Minas Domínguez.

Y es que en definitiva se trata de “dar a coñecer unha riqueza cultural que hai en Galicia, en Ourense e tamén  en comunidades veciñas cas que a través das nosas agrupacións de Fulións mantemos contacto e intercambio durante todo o ano”.

 

Cartel II Mascarada Ibérica

Cartel II Mascarada Ibérica

 

 

    Imprimir       Email

También te recomendamos...

NoticiasValdeorras se integra en CreandoTuProvincia

Leer mas →