Leyendo...
Estás aquí:  Portada  >  Valdeorras  >  O Barco  >  Artículo Actual

Flores para recordar en O Barco a las víctimas del franquismo

Por   /  14/04/2016 

    Imprimir       Email
  • El homenaje fue organizado por el Ateneo Republicano Valdeorras frente al monumento de la Casa del Río Cigüeño  concentrando a vecinos de la villa
Charo Álvarez depositando flores

Charo Álvarez depositando flores

 

El Ateneo Republicano Valdeorras, que preside Francisco Cobo Rodríguez, convocó ayer como hace en los últimos años, un homenaje a las víctimas del franquismo en O Barco de Valdeorras, frente al monumento de las mismas situado frente a la Casa del Río Cigüeño, teniendo en cuenta la fecha (el 14 de abril de 1931 fue proclamada la II República).

El acto consistió en la colocación de claveles y flores frente al monumento así como en la lectura de una placa que reza así: “Na memoria de todas as víctimas do franquismo, mortos, represaliados, torturados, exiliados, esquecidos,  e tamén en recoñecemento de todas as persoas e asociacións que hai 10 anos que co seu talento artístico, co seu traballo e a súa aportación económica fixeron posible este monumento que mantén viva a súa loita e a súa historia”.

Lolo  Gómez Segura, miembro del Ateneo Republicano, fue el encargado de darle voz al manifiesto si bien, y sin ánimo de eclipsar el homenaje _dijo_ mostró su malestar porque las asociaciones que en su día promovieron la colocación de la estatua como Vía Nova y Cine Clube Groucho Marx,  y de las que él formó parte,  “non me convocaro no seu día e estou molesto. Mantivéronme ó marxe .Estas asociación olvidáronse de moitas cousas como a bandeira republicana”.

Al margen de ese inciso, Lolo Gómez señaló que “eu son un represaliado político. Estiven oito meses no cárcere na época de Franco, no ano 1975. Esta data é importante para mí. por defender a liberdade. E salín porque morreu Franco, senón…”. Recuerda aquella experiencia “positiva no sentido de que aprendes moito e había presos políticos”. Y esgrime que “a data hai que recordala porque supuxo un avance na sociedade española do século XX, un avance que certos partidos non o consideran positivo pois lle parece mal que se fale daquela época . Eu procuro tela moi presente”.

El portavoz de Riada Cidadá, Félix García, se pronunció y detalló que la fecha sirve también para reivindicar “unha sociedade máis igualitaria, e unha terceira República fora de clases que estén por encima doutras clases”.

Por su parte, Charo Álvarez, una de las vecinas de O Barco que asistieron al homenaje valoró la importancia de recordar la fecha desde su prisma personal: “A historia si se perde, se descoñece. A miña aboa, Virginia Quiroga,  defendeu a República. Contaba aventuras que casi non podía dicir en alto, miraba arredor por se alguén a escoitaba, casi morreu con medo. Tivo un fillo fuxido durante toda a Guerra Civil que viviu escondido e que estivo a punto de morrer. Había sido denunciado polo cura do pobo. Disfrazouse de lexionario e marchou o País Vasco e dende aiquí voltou cárcere por cárcere ata Ourense. Tamén tivo dúas fillas adolescentes exiliadas na casa dunha irmá en Navarra”.

Para Carmela Docampo, secretaria xeral de Podemos O Barco, también presente en el acto, el 14 de abril es una  fecha que “significa unha reivindación dun cambio de formas de facer as cousas. Este ano parécenos que está más cerca decidir qué tipo de Estado queremos e quén queremos que sexa o xefe do Estado, que non veña dado por sangue, sucesión o privilexios. Creo que estamos  máis cerca”.

Finalmente, Francisco Cobo, presidente Ateneo Republicano Valdeorras, señaló que “a homenaxe xa está convocada de forma automática tódolos anos” y argumentó que “a data do 14 abril é importante porque creemos que o xefe de Estado debe ser elexido democráticamente e non imposto por cuestión de sangue u outras”.

Más en imágenes:

Asistentes al acto

Asistentes al acto

 

Con flores al pie de la escultura que recuerda a las víctimas del franquismo

Con flores al pie de la escultura que recuerda a las víctimas del franquismo

 

Flores depositadas

Flores depositadas

 

Francisco Cobo, presidente de Ateneo Republicano Valdeorras

Francisco Cobo, presidente de Ateneo Republicano Valdeorras

 

Homenaje a las víctimas del franquismo en O Barco

Homenaje a las víctimas del franquismo en O Barco

 

Lolo Gómez, miembro de Ateneo Republicano Valdeorras

Lolo Gómez, miembro de Ateneo Republicano Valdeorras

 

Momento en que destina unas palabras Félix García

Momento en que destina unas palabras Félix García

 

Momento en que interviene Lolo Gómez

Momento en que interviene Lolo Gómez

 

    Imprimir       Email

También te recomendamos...

NoticiasValdeorras se integra en CreandoTuProvincia

Leer mas →